Startzondag van het nieuwe seizoen "Als Nieuw"

10.00 uur:  Op de Helte, Touwslager
Op zondag 8 september maken we de gezamenlijke aftrap van het nieuwe seizoen. Deze ochtend bestaat uit drie onderdelen. Allereerst de korte viering waarin we losser dan gewoon door de liturgie heengaan.
Voorgangers zijn Walter Meijles, Sybrand van Dijk, Geertje van der Meer en Tineke Braspenning
Na de korte viering kan gekozen worden uit verschillende activiteiten in en vanuit Op de Helte. Tot slot sluiten we af met een gezamenlijke lunch.

Nieuwe organist: Chang Jong Lee
Chang Jong LeeDeze zondag maken we kennis met onze nieuwe organist, Chang Lee. Chang Jong Lee (1992) is geboren in Seoul, Zuid-Korea. Hij behaalde in 2016 een Bachelor of Arts in de Verenigde Staten. Hij studeerde piano en nam orgelles. Na zijn dienstplicht te Korea kwam hij naar Groningen. Onlangs behaalde hij zijn master diploma orgel aan het Prins Claus Conservatorium. Hij studeerde repertoire bij Erwin Wiersinga en improvisatie bij Sietze de Vries. Daarnaast volgde hij klavecimbellessen bij Johan Hoffman. Hij nam deel aan diverse internationale orgelfestivals. Hij zal in ieder geval voor een jaar onze kerkdiensten geregeld begeleiden. Deze zondag is zijn debuut in onze gemeente.

collectezak Collecte: 1. Jonge Generaties 2. Eigen Gemeente

Over de collectes: U kunt ook geld overmaken op NL32 RABO 0399 4027 99
t.n.v. Diaconie PG te Roden-RoderwoldeQR Code Rabobank tem 11 januari 2026

Betalen via de QR code aanbevolen. Het bedrag kan aangepast worden.
Graag het doel vermelden waaraan u dit wilt besteden.

Programma van de zondag:
10.00 uur: aanvang viering
10.45 uur: op weg naar de workshops
12.00 uur: afronding workshops en naar de lunch
12.30 uur: lunch
13.30 uur: afronding, opruimen en groet

De te kiezen workshops:
A. Miniconcert bijwonen van Chang Lee in de kerkzaal
B. Fotopuzzeltocht in de nabijheid van Op de Helte
C. Bijbelse Pubquiz o.l.v. ds. Walter Meijles
D. Knutselen voor de kinderen in zaal 4 o.l.v. Judith van Dijk
E. ‘Als nieuw’ schilderen o.l.v. Henk van Donk

Oproep gevulde lunch op Startzondag
Voor deze lunch zijn we nog op zoek naar mensen die salades, hartige taarten, soep e.d. zouden willen maken. Er is een basis van broodjes van een cateraar, maar zonder uw aanvulling wordt het wat saai op de bordjes.
Wilt u iets maken, geef dit dan door aan Sijcolien Smith op T: 06-15318817 of per mail op E: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Wat gemaakt wordt kan of meteen gebracht worden tussen 09.30 en 10.00 uur, of anders uiterlijk om 12.00 uur in Op de Helte.
Namens de commissieleden, ds. Walter Meijles, Sijcolien Smith, Koop Daling, Toos Hoogesteeger

Kindernevendienst: Info: Annelies van Buuren-Vonk

Oppas voor baby's en peuters: alleen bij bijzondere vieringen en feestdagen:
Info: Herma Prins, e-mail>>>

Als de orde van dienst bekend is, kun je die hier inzien: Zie liturgie

Volg ons

Afb. facebook