Wij gaan trouwen!

In de kerk?rodhervdrwolde

In de kerk!

Beknopt overzicht met links naar contact pastores e.d. zie>>>

"Wij gaan trouwen!” Met blijdschap spreken jullie deze woorden uit en jullie worden door familie, vrienden en kennissen gefeliciteerd. “Ja” tegen elkaar zeggen, is geen kleinigheid en voordat jullie deze beslissing namen, is daar vast goed over nagedacht.
Jullie trouwen op het gemeentehuis maar trouwen jullie ook in de kerk? Het antwoord is voor sommigen vanzelfsprekend voor anderen niet. Omdat ze niet meer actief betrokken zijn bij de kerk en ze vragen zich af of ze dan nog wel in de kerk kunnen trouwen?

Deze pagina's willen voor toekomstige paren een handreiking zijn bij de voorbereiding van hun huwelijkssluiting.

rodgerefHet eerste deel “In de kerk?” is gericht op paren die nog niet besloten hebben of ze in de kerk zullen trouwen. Er worden gesprekspunten aangereikt die bij de besluitvorming aan de orde kunnen komen. In dit deel wordt ook aandacht besteed aan allerlei verschillende achtergronden die zich bij een kerkelijke bevestiging kunnen voordoen.
Deel twee “In de Kerk!” is voor hen die er voor hebben gekozen om hun huwelijk in de kerk te laten inzegenen. Er wordt een uitleg gegeven van het kerkelijk huwelijk en de mogelijkheden om de huwelijksdienst voor te bereiden en invulling te geven.
We hopen dat deze handleiding bijdraagt aan de bezinning op de persoonlijke invulling van jullie trouwdag.

De predikanten