• Toneelstuk: Bartimeüs ontmoet Jezus
    Een toneelstuk over Jezus die de blinde bedelaar Bartimeüs weer laat zien

Dit toneelstuk kan je in de klas of binnen het kinderwerk van de kerk met meer dan twintig kinderen spelen:
Lees eerst het verhaal in de (kinder)bijbel en maak er dan zelf een toneelstukje van met bijv. 2 vertellers.

Verteller 1:
In Jericho, een  stadje in Israël is het druk. Moet je zien! Wat veel mensen zijn er op straat! Mannen en vrouwen en kinderen, iedereen krioelt door elkaar. Het lijkt wel op een gigantische mierenhoop van mensen!

(omstanders lopen rond)

Verteller 2:
Moet je horen! Wat een lawaai is er op straat! (omstanders maken ‘praat’ lawaai) Mannen en vrouwen en kinderen, iedereen praat en roept en lacht door elkaar! Het lijkt wel op het gezoem van duizenden bijen in een gigantische bijenkorf! Wat doen al die mensen 's morgens vroeg op straat? Is er soms iets bijzonders aan de gang........

Zelf filmpje maken?
Je mag ook zelf een filmpje maken van dit toneelstukje of een ander en dat opsturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. Wij geven dat door aan de predikanten en misschien kunnen we dat in een kerkdienst zien!

……………………………………………………………………………………….

• Spel: De familietoren

Bijbeltekst: "En ze verkondigden het woord van de Heer aan hem en aan al zijn huisgenoten. Nog op dat uur van de nacht nam hij hen mee om hun wonden te wassen. Meteen daarna liet hij zich met al de zijnen dopen. Hij nam hen mee naar zijn woning en zette hun een maaltijd voor; met al zijn huisgenoten verheugde hij zich omdat hij nu in God geloofde.” (Handelingen 16: 32-34)

Leeftijd: 4 t/m 12 jaar

Omschrijving: De kinderen bouwen een Jenga toren. Om de beurt halen de kinderen een blokje uit de toren weg. Dit gaat net zo lang door totdat de toren omvalt. Dit kan verschillende keren herhaald worden.

Tip?
Benoem naar de kinderen dat je gezin en familie net als de toren samen stevig staan. Als er blokjes weg worden gehaald wordt de toren minder stevig net als bij een gezin of familie. Als er iemand weg is wordt hij of zij gemist.

Benodigdheden: - jengablokjes