Lintje voor_HarryOp 26 april ontving Harry Boerema in de Jacobskerk te Roderwolde een koninklijke onderscheiding voor zijn vrijwilligerswerk. Op vele fronten heeft hij zijn deskundigheid ingezet. Zo was hij bestuurslid van het Openluchtmuseum “Het Hoogeland” te Warffum, zijn geboorteplaats. Hij was betrokken bij een aantal bouw- en restauratieprojecten op het terrein van het museum.....

en ook bij de restauratie van historische huizen via de “Stichting Woonhuismonument”.

Ook de haven in het dorp Warffum draagt de sporen van zijn activiteiten. Ook buiten de landsgrenzen heeft Harry zich ingezet voor het behoud en de restauratie van Hollandse bouwwerken in Azië.

De locoburgemeester van de gemeente Eemsmond speldde hem als erkenning de versierselen op, behorend bij het lidmaatschap in de orde van Oranje Nassau.
Maar we vinden het ook een terechte onderscheiding vanwege zijn activiteiten in Roderwolde en Roden. Als vrijwilliger heeft hij veel werk verzet bij restauratiewerkzaamheden aan de Jacobskerk en de Catharinakerk en ook de Stichting Hinszorgel wordt door hem een warm hart toegedragen; bij de restauratie van het historische orgel in de Catharinakerk heeft hij ook zijn deskundigheid ingezet.
Daarom is een felicitatie vanuit onze gemeente zeker op z’n plaats Zie alle foto's>>>