Nieuw kaarsenmeubilair in Op de Helte en in de Catharinakerk
KaarsenstanderOpdeHelte nieuw aug.2021Kaarsenstander Catharina nieuw aug. 2021Nieuwe aankleding in de gedenkhoek in Op de Helte (foto links) en in de stilteplek in de Catharinakerk (foto rechts), mooi passend bij het liturgisch meubilair dat door Frans Caljouw werd gemaakt.
Het ontwerp is van Anne Jongsma en Jan Harm Snippe heeft het met vaardige hand uitgevoerd.

(klik voor vergroting)

Stilte beleven in de Catharinakerk

Er is behoefte aan stilte in de jachtige maatschappij. Om de stilte te kunnen beleven, is er in de Catharinakerk ruimte vrijgemaakt voor een 'Stilteplek'.
Iedere vrijdag is de kerk van 11.00 tot 12.00 uur open, als het vaandel "OPEN KERK" buiten staat.
Zie poster infokast>>>

Openstelling Catharinakerk zomermaanden:
De Catharinakerk is voor bezichtiging open in de maanden juli en augustus op woensdag- en zaterdagmiddag van 14.00 tot 16.30 uur
U kunt dan op eigen gelegenheid in de kerk rondwandelen of gebruik maken van de deskundige rondleiders. De toegang is vrij.
Ook groepen kunnen zich aanmelden voor een rondleiding tegen een vergoeding. Voor scholen, familiereünies of andere feestelijke (familie-)gebeurtenissen een leuke invulling van een deel van de dag. Voor rondleidingen op afspraak kunt u contact opnemen met de coördinator rondleidingen:

Gedenkhoek Op de Helte
Met ingang van november 2018 is een gedenkhoek gerealiseerd in de kerkzaal van Op de Helte:
Zie uitgebreide info>>>

Nieuw zijn de stiltemomenten tijdens of voorafgaand aan de dienst, waarbij er gelegenheid is tot het branden van een kaars in de stilteplek/gedenkhoek.

Zie ook Taakgroep Vieren>>>